11/18/2012

Tersilap beli rumah

Ehmmm tajuk kali nie ter salah beli rumah.
Masa 2010 ada beli sebuah rumah semi-d. Masa tu memang nak sgt2 beli rumah. Then member aku suggest satu rumah. Package menarik. Rumah dah siap, dah ada cf, loan 100%. Luasa 32x 75. After discount dapat la dalam 330k.

Masa tu aku x fikir apa2. Yang aku tau wah menarik nie. X yah keluar apa2 leh dapat rumah. Then akhirnya aku beli la.. Rumah memang besar hinggakan level 1 x pernah guna pun. Semua tido depan tv. Masa aku beli anak baru umur 1 tahun. Pastu ada seorang je.

Setelah 2 tahun. Mula kenal pelaburan hartanah. Bila fikir2 balik mcm rugi je. Better aku  menyewa je kat aprt baru 350 sebulan. Rumah nie aku bayar sebulan rm1400. So aku ada lebihan dalam 1000. Ehmm 1k tu kalu ada dapat cari rumah then sewa kan lagi untung.

Leh ada pasif income. But apa yang buat aku menjadi OH!!! PENING!!! now aku susah nak buat investment rumah sebab kira komitmen aku tinggi sgt. Ehmm next month terpaksa la buat trick mcmber aku ckp..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...