11/21/2012

Oh.. Pening.. Ketagih benda nie...

Aku sekarang kat Miri Sarawak. Tengah menjalankan tugas.

So kat sini aku pandang kiri kanan banyak kedai cina then pastu penuh dgn kedai "axxk". Maklum la majority kat town miri bukan banyak muslim.

So apa yang aku jadi ketagih nie.

Mari kita tengok gambar kat bawah tu


Benda nie nama ye "LALAPAN AYAM"



Kedai yang aku mkn nie kira agak famous gak. Tengok gambar kat dinding ada gbar menteri noh omar. Amy search pastu afa zaid.. Tu yang aku nampak. But ada lagi 2 3 gambar yang lain

Dari mana datangnya lalapan ayam nie. Aku pub x tau. But bila aku kira blk dlm pinggan tu ada 8 jenis lauk. Maybe sebb tu panggil lalapan ayam kot..
Dalam pinggan tu ada
Ayam
Sambal
Timun
Kobis
Kacang panjang
Pucuk ubi
Tempe
Tauhu

Harga satu pinggan dgb nasi =rm9.00

Kedai nie penuh dgn orang ramai.. Aku sempat snap curi2 je




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...